Zabudowa plandekowa


Zabudowa plandekowa jest najstarszym rodzajem zamkniętej przestrzeni ładunkowej. Zabudowa plandekowa, montowana od poziomu płaskiej podłogi, posiada dookoła burty o wysokości około 50 cm. Nad nimi znajduje się stelaż, na który naciągane jest poszycie z plandek. Stelaż zbudowany jest z metalowych słupków bocznych o rozstawie około 2 metrów. Słupki te zwane są kłonicami. Kłonice posiadają w kieszenie. Pomiędzy kłonicami umieszczone są poprzeczne listwy drewniane lub aluminiowe, w rzędach o rozstawie około 40 cm. Pomiędzy kieszeniami biegną wzdłuż rury aluminiowe. W przypadku załadunku bocznego wciąga się plandekę na dach i demontuje się stelaż. W przypadku załadunku od góry, np. za pomocą żurawia, cała plandeka zwijana jest do przodu, do szerokości 1 metra i do tej odległości demontowany jest stelaż. Demontaż zabudowy plandekowej w celu wykonania załadunku bocznego trwa około 45 minut. Demontaż całej zabudowy plandekowej trwa około 90 minut.

Przykładami ciężarówek z zabudową plandekową są DAF LF 45.180, RENAULT MAGNUM i RENAULT MIDLUM. Również MAN, IVECO, MERCEDES-BENZ i SCANIA posiadają różne modele pojazdów z tym typem zabudowy. Znaną marką naczep plandekowych jest SCHMITZ.

 

 


 
Kleyn Trucks on Facebook Kleyn Trucks on Twitter Kleyn Trucks on Google+ Kleyn Trucks on YouTube Kleyn Trucks on Pinterest Kleyn Trucks on LinkedIn